آب و هوای آنتالیا و سواحل آن

آب و هوای آنتالیا و سواحل آن

پنج شنبه 28 فروردين 1399
19:4
ساینا تور

آنتالیا یک شهر ساحلی زیبا در کشور ترکیه است. همجواری آنتالیا با دریای مدیترانه و وجود مناظر طبیعی زیبا، آنتالیا را به شهری دلربا برای علاقمندان به طبیعت تبدیل کرده است. هر ساله میلیونها گردشگر از کشورهای مختلف برای دیدن این زیباییها به آنتالیا سفر میکنند. علاوه بر این، وجود مناطق تاریخی زیاد در این شهر باعث شده آنتالیا برای علاقمندان به اماکن باستانی هم جذابیتهای زیادی داشته باشد.

سواحل آنتالیا یکی از تفریحات ترکیه محسوب می شود، آنتالیا جزو زیبا ترین شهر های ساحلی جهان می باشد که آب و هوای آن نیز مدیترانه ای است و محبوبیت آن به دلیل سواحل دل انگیز این منطقه است که نظر گردشگران و علاقه مندان ساحلی و آبی را به خود جلب می کند.

فعالیت اصلی مردم آنتالیا با این که اکثر درآمدشان از توریست ها و گردشگران خارجی می باشد ولی بیشتر آن ها مشغول به کشاورزی هستند و پرورش مرکبات، میوه و سبزیجات را انجام می دهند، طوری که بیشتر از نیمی از مصرف سبزیجات این شهر توسط خود مردم آن تامین می شود.

زبان مردم آنتالیا ترکی استانبولی می باشد ولی به دلیل توریستی بودن آن می توان به راحتی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

آب و هوای آنتالیا

آب و هوای آنتالیا مدیترانه ای می باشد که دارای تابستانی کاملا آفتابی و زمستانی معتدل است و دمای آن معمولا 30 درجه سانتی گراد می باشد و زمستان ها نیز تا 5 درجه پایین می آید و بهترین زمان برای سفر به آنتالیا در فصل بهار و تابستان است چرا که در این فصل هوا معتدل و خوب است و هم تفریحات آنتالیا باز می باشد، در فصل زمستان و در هوای سرد و بارانی نمی شود از ساحل و تفریحات آبی، استخر های رو باز و پارک آبی این شهر استفاده کنید.

ساحل کنیالتی

از دیگر ساحل های معروف و جذاب آنتالیا است که بین صخره ها و کوه های بیدگلرالی واقع می باشد و جزو منظره های کمتر دیده شده می باشد به دلیل این که ساحلی در کنار کوه های سرسبز قرار دارد و جزو بهترین مناطق برای عکاسی می باشد. این ساحل فضای بسیار گسترده ای برای تفریح و آفتاب گرفتن دارد و رستوران ها و کافه های مناسبی هم در محوطه این ساحل وجود دارد.

ساحل کنی آلتی دومین ساحل عمومی آنتالیا می باشد و طراحی آن به گونه ای است که همه قشر سن می توانند در محیط ان به تفریح بپردازند. از دیگر جاذبه های این ساحل وجود پاک آبی هیجان انگیز است که پر از اسباب بازی های آبی است و استخر دلفین هم دارد که دلفین ها در آن مشغول هنر نمایی هستند.

این ساحل دارای یک شهر کوچک است که ماکت مینیاتوری کشور ترکیه می باشد همه دیدنی های ترکیه را که 25 برابر کوچکتر شده اند می توان دید.

ساحل المپوس

برای رفتن به ساحل المپوس نیازی به هیچ راهنمایی نمی باشد و خرابه های تاریخی آن این ساحل را جذاب تر کرده است، در زمان لیکیا این ساحل مدتی شهری بندری و متعلق به اتحادیه ایلیکا نیز بود و تا حدی این شهر ثروتمند بود که سه نماینده در اتحادیه داشت، در آن زمان دزدان دریایی به آن حمله کردند که توسط یک فرمانده رومی نجات پیدا کرد و در قرن 17 تبدیل به محلی امن برای گردشگران شد. علاوه بر ساحل تاریخی آب زلال و شفاف آن باعث محبوبیت بیشتر و جذب گردشگران شده است، آب این ساحل تا حدی زلال می باشد که هنگام موج سواری سنگ ریزه هایی که نزدیک به سطح آب می شوند نیز به چشم می خورد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






به وب سایت من خوش امدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ساینا تور | مرجع تور لحظه آخری و تور ارزان است. || طراح قالب قالب وبلاگ